Blog

Prečo potrebujete kvalitný copywriting

Pekný dizajn webovej stránky kráča ruka v ruke s dobrým obsahom. Môže sa vám zdať, že vymyslieť nejaké tie texty na vašu novovzniknutú stránku nebude také ťažké, no až keď si sadnete za počítač a chaotické myšlienky vám lietajú kade-tade, uvedomíte si, že je v tom niekoľko háčikov. Tým prvým býva zvyčajne nedostatok času, ďalej chýbajúca prax a skúsenosti v oblasti tvorby textov na weby. To všetko sú dobré dôvody na zamyslenie sa, či by nebolo lepšie túto prácu zveriť niekomu, kto sa jej venuje profesionálne.




Možno ste si už stihli uvedomiť, že keď sami zháňate informácie na internete, máte tendenciu zotrvať na stránkach, kde sú pre vás potrebné informácie v dostatočnom množstve a forme. To znamená, že text je čitateľný, ľahko pochopiteľný, má určitú štruktúru a dokáže zaujať. Navyše, dnes je už všade toľko reklamy, že sa voči nej stávame imúnni a prvoplánové nadšené výzvy na nákup skôr obchádzame. Skúste sa zamyslieť: koľko krát ste odišli zo stránok, ktoré boli neprehľadné, plné zlých textov s gramatickými a pravopisnými chybami, s chýbajúcimi informáciami, či naopak, preplnené balastom a nič nehovoriacimi reklamnými hláškami? A presne tomu sa na svojich stránkach (predpokladáme) chcete vyhnúť.

Vytvoriť dobrý obsah znamená zladiť cit pre marketing s tvorivým umením textára.

Prakticky sa dá povedať, že kvalitný copywriting spája novinársku prax s obchodníckym duchom. Potrebujete taký obsah, aby z vašej stránky návštevník neodišiel. Plus, musia ho milovať aj vyhľadávače, ako Google. To znamená, text by mal spĺňať pravidlá SEO optimalizácie – mal by obsahovať hľadané kľúčové slová, ktoré je potrebné citlivo a logicky zakomponovať do vytvoreného textu. A to nie je úplná maličkosť.

Ak sa na to cítite a máte v tom už skúsenosti, dobré texty si dokážete vytvoriť aj sami. Nechceme vás v žiadnom prípade odrádzať alebo podceňovať. No ak nestíhate, prípadne ste to nikdy neskúšali a neviete, ako začať, profesionálny copywriter to vyrieši za vás rýchlejšie, lepšie a v neposlednom rade sa investícia do jeho práce skôr či neskôr niekoľkonásobne vráti.

Každá moderná webová stránka by dnes už mala mať blogovú sekciu, v ktorej budú pravidelne a často pribúdať texty o vás, o vašich produktoch, činnosti, výhodách, prípadne aj takzvané natívne tématické články týkajúce sa toho, čo robíte. Čím zaujímavejšia téma pre návštevníka, tým lepšie pre vás. Hľadané témy s použitím správnych kľúčových slov, spracované do zaujímavého a čitateľného textu, dokážu posunúť vašu webovú stránku vo vyhľadávačoch skokovo nahor. Pri plánovaní výdavkov na webovú stránku preto odporúčame rátať aj s profesionálnym copywritingom. Investované peniaze (za predpokladu dobre vedeného biznisu) budú zanedbateľné v porovnaní so ziskom.



Návrat späť

hidden

© 2024 Home Design Creative Studio. Všetky práva vyhradené. Ochrana osobných údajov